Thursday, September 6

BERHATI -HATI MEMILIH PELABURAN EMAS …KENAL PASTI SYARIKAT SEBELUM ANDA MELABUR

                




      

Assalamualaikum dan Salam sejahtera…setiap kali kita membaca akbar,tentu anda pernah terbaca pelabur -pelabur emas ditipu dan kehilangan puluhan ribu ringgit malahan ratusan ribu ringgit seperti contoh keratan diatas.APA yang anda fikirkan…pasti anda takut dan fobia untuk melabur didalam pelaburan emas.

INGAT!!!..bila ada benda yang asli pasti ada cetak rompaknya..maksud saya yang lebih jelas ,pasti ada orang yang akan mengambil kesempatan untuk membuat keuntungan untuk kepentingan diri sendiri.Sebenarnya di sini emas itu benar ,keuntungan dari emas itu benar…seperti sabda Rasulullah S.A.W”akan tiba satu masa tidak ada apa yang boleh digunakan dan bernilai kecuali emas dan perak.maka simpanlah emas dan perak.Cuma syarikat yang mengendalikan perniagaan emas itu benar atau sebaliknya..disinilah biasanya ramai orang yang keliru dan akhirnya tertipu.

Bagi anda diluar sana samada yang sudah membeli emas atau baru ingin berjinak-jinak tentang pelaburan emas ,sebelum anda membuat pelaburan ada beberapa soalan yang anda perlu tanya kepada diri anda sebelum membuat sebarang pelaburan.Dan saya ada beberapa tips yang ingin saya berikan disini:-
1-MENGAPA SAYA PERLU MELABUR?
2-BERAPA LAMA TEMPOH SAYA BOLEH MENYIMPAN?
3-ADAKAH IA SESUAI DENGAN SUMBER KEWANGAN SAYA?
4-BOLEHKAH SAYA MENJUALNYA KELAK UNTUK MENDAPAT KEUNTUNGAN?
5-BOLEHKAH SAYA MENJUALNYA DENGAN MUDAH?
6-BOLEHKAH SAYA TIDUR PADA WAKTU MALAM?

(Huraiannya saya akan terangkan di artikel akan datang)

Disini saya ingin menyarankan jika ingin melabur dalam pelaburan emas pilihlah syarikat yang bertauliah..Jadi jawapan saya ialah pilih syarikat Public Gold
-kerana ianya adalah sebuah syarikat yang semakin berkembang dan telah bertapak diMalaysia sejak tahun 2008,juga mempunyai kilang emas yang terletak di Pulau Pinang.

-Konsep yang terbaik(simpanan/pelaburan dan jual beli emas)

-Pengiktirafan”The Malaysia Book Of Records”,kerana menjadi syarikat yang pertamamenjadi pengeluar gold bar tempatan dan juga yang pertama mendapat pengiktirafan ketulenan dan assayer dan mendapat kelulusan Bank Negara Malaysia

-Boleh membeli 24 jam sehari,7 hari seminggu,dan boleh membeli melalui dealer anda kerana ia lebih mudah.dan ada pelbagai cara untuk membeli (rujuk dealer anda)

-Memberi spread(susut nilai) yang rendah berbanding pengeluar emas lain iaitu sekitar 5%-6%

-Mendapat sambutan hangat pengemar emas di Malaysia berbanding pengeluar emas yang lain

-Ketulenan dan berat emas tidak perlu diragukan kerana dengan adanya certificate Assayer yang disertakan sekali

-Mudah dicairkan(tukar kepada duit)bila-bila masa kerana Syarikat Public Gold boleh membelinya semula juga kepada pengemar emas dan ejen-ejen emas

-Mudah mengetahui harga semasa naik dan turun emas melalui website,sms dan juga akhbar

-Syarikat Public Gold menjamin akan membelii kembali emas walaupun kemek,calar,bungkusan telah dibuka,asalkan berat emas tersebut sama

-Syarikat Public Gold menjual emas fizikal dan bukan saham emas.emas ditangan anda dan anda simpan sendiri
Wisma Public Gold yang baru


Perasmian Wisma Public Gold oleh Raja Pemaisuri Agong baru-baru ini diPulauPinang
                           
                                                                        

Sekian
CoMing SooN
                                                                 
                     


0 ulasan:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Di Sini Cerita Kedai Kopi

SocialPromoter
Exabytes SiteLock
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 

Copyright © Cerita Kedai Kopi