Sunday, October 21

Budak dibunuh kerana ejek 'gila'

BAPA Syed Rasikin, Syed Ismail (kiri) dan isteri, Asimas di pusara Syed Rasikin di Tanah Perkuburan Islam Selat Klang, Klang semalam.

Malaysia sekarang makin lama semakin teruk, org luar plak yg bermaharaja lela, bleh buat ape yg diaorg suke..
Ape polis malaysia buat, siasat dan tutup kes je ke.. aku mmg geram btul dgn ape yg berlaku dan bersimpati
dgn keluarga simati, kat flat danau kota kat tmpt aku ni pun dah terlalu ramai pendatang asing, mcm dah tmpt
dia plak.. aku x tau la apa nak jadi dgn malaysia skrg ni.. klau keluarga aku kena dgn pendatang2 asing ni,
mmg aku tak teragak2 bunuh sorg2 yg aku nmpk, bukan polis nak cari pun klau kes mcm ni pun x bleh diselesaikan..
Bagi aku tugas polis untuk menjaga keamanan selain membantu askar utk menjaga keamanan negara, klau mcm ni jadinya
mmg x aman la.. geram btul aku, sian budak kecik ni.. x pasal2 menjadi mangsa pendatang asing..



KLANG - Hanya kerana diejek 'gila', dua lelaki warga Kemboja dipercayai bertindak kejam memukul dan mencekik seorang kanak-kanak berusia lima tahun sehingga mati sebelum mayatnya dibungkus lalu dicampak dalam semak di belakang sebuah rumah di Kampung Sungai Udang di sini kelmarin.

Mayat Syed Rasikin Syed Ismail ditemui bapanya yang berumur 35 tahun kira-kira pukul 10 malam ketika gerakan mencari anak tunggalnya bersama penduduk kampung dijalankan selepas dia didapati tidak pulang ke rumah pada pukul 7 malam.

Kali terakhir Syed Rasikin dilihat ibunya, Asimas, 30, pada pukul 6 petang semasa anaknya bermain di kawasan rumahnya.

Difahamkan ibu bapa mangsa juga merupakan warga Kemboja dan mereka mengenali suspek kerana bekerja bersama sebagai tukang jahit di sebuah rumah.

Ketika gerakan mencari tersebut, kedua-dua suspek turut berpura-pura membantu mengesan mangsa.

Ketua Polis Daerah Klang Selatan, Asisten Komisioner Mohamad Mat Yusop berkata, mangsa disahkan meninggal dunia di sebuah klinik di Pekan Teluk Pulai di sini sebelum dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah.

Menurut beliau, seorang jiran yang mencurigai kematian itu telah menghubungi polis dan siasatan mendapati ada unsur jenayah.

0 ulasan:

Post a Comment

Tinggalkan Komen Anda Di Sini Cerita Kedai Kopi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 

Copyright © Cerita Kedai Kopi